inmusic-logotype-web
  • O nás
    • Novinky
  • Projekty
    • Práve realizujeme
      • Mobilné kultúrne centrum
      • Cluster Ensemble
      • Hudba dneška v SNG
      • Ensemble Ricercata
      • Hudba ako čin
    • Spolupráca
      • Veni Academy
      • New Music for Kids and Teens
      • ISCM Slovakia
      • Superar Slovakia
    • Archívne projekty
      • John Cage a hu(d)by
      • Stretnutia s hudbou
      • Hammerklavier festival
      • Art Tokaj
      • Schubertiády
  • Kalendár
  • Partneri
  • Podporte nás
  • Kontakt
  • Obchod

O nás

Náš tím

Ivan Šiller

Cluster Ensemble,
Ensemble Ricercata,
Mobilné kultúrne centrum,
InMusic Edition

Študoval hru na klavíri v Bratislave (VŠMU) a Gente (Kráľovské konzervatórium), ako štipendista v USA (Tanglewood Music Center), Kanade (Banff Centre for the Arts) a Nemecku (Ferienkurse für Neue Musik Darmstadt). Venuje sa interpretácii súčasnej hudby, ensemblovej i sólovej hre a hudobnej reinterpretácii výtvarných diel. Rád spolupracuje s inými hudobníkmi, s ktorými formuje rôzne zoskupenia – Cluster ensemble, Ensemble Ricercata alebo Prague Modern. Spoluvytvára alternatívne „vzdelávacie inštitúcie“ – študentský projekt VENI ACADEMY, či sériu detských workshopov SoundOrchestra – zamerané na improvizáciu, grafické partitúry a experimentálnu hudbu. Je autorom množstva hudobných projektov, festivalov, či koncertných cyklov. Predsedá slovenskej sekcii Medzinárodnej spoločnosti pre súčasnú hudbu (ISCM – Slovak section), s ktorou pripravil hudobný počin roka 2013 – ISCM World New Music Days. V roku 2016 bol nominovaný na cenu Nadácie Tatra Banka za album Cluster ensemble Plays Philip Glass a na cenu Krištálové krídlo.

Daniel Matej

Hudba dneška v SNG

Skladateľ, interpret, organizátor a pedagóg, vedúca osobnosť svojej generácie. Študoval kompozíciu a hudobnú teóriu na HTF VŠMU, na Conservatoire national supérieur v Paríži a na Kráľovskom konzervatóriu v Haagu.Medzi jeho učiteľov skladby patria Louis Andriessen, Juraj Beneš, Betsy Jolas, Ivan Parík a ď. V roku 1995 bol pozvaný do Berlína ako „composer-in-residence“ v rámci umeleckého programu DAAD. V rokoch 1996 – 2014 pedagogicky pôsobil na HTF VŠMU, od roku 2011 na Katedre hudobnej výchovy PdF UK, od roku 2013 aj na JAMU v Brne. V roku 1987 inicioval vznik súboru VENI ensemble, ktorý patrí k najvýznamnejším ansámblom zameraným na novú hudbu v česko-slovenskom kontexte. V roku 1990 inicioval prvý medzinárodný festival súčasnej hudby na Slovensku, Večery novej hudby, ktorého bol hlavným dramaturgom i umeleckým riaditeľom. V roku 2010 vytvoril – ako prirodzené vyústenie dlhoročných interpretačných a pedagogických aktivít – spolu s Mariánom Lejavom a Ivanom Šillerom projekt VENI ACADEMY. Ako skladateľ, interpret a organizátor hudobných podujatí spolupracoval s mnohými významnými osobnosťami súčasnej hudby (R. Aitken, L. Andriessen, G. Bryars, J. Cage, H. Davies, Ch. Fennesz, Z. Gyöngyössy, G. Müller, Ch. Newman, O. Yoshihide, S. Reich, J. Rose, E. Sharp, D. Vandewalle, M.Varga a i.) Jeho diela sú pravidelne uvádzané na domácich aj zahraničných pódiách. Je autorom viacerých zvukových inštalácií, ktoré vzišli zo spolupráce s domácimi aj zahraničnými výtvarnými umelcami. Hudba Daniela Mateja je zaznamenaná na viacerých kompaktných diskoch z domácej aj zahraničnej produkcie.

Juraj Beráts

Hudba dneška v SNG

Juraj Beráts študoval hru na klasickej gitare na žilinskom konzervatóriu a teóriu hudby na VŠMU. V doktorandskom štúdiu pokračoval na Ústave hudobnej vedy SAV. Od roku 2010 je manažérom súborov VENI ensemble a VENI ACADEMY, pripravoval niekoľko desiatok koncertov cyklu Hudba dneška v SNG a podieľal sa na organizácii medzinárodného festivalu ISCM World New Music Days 2013 v Košiciach. Je milovníkom dobrej kávy, dizajnu a golfu.

Irena Lányiová

Ensemble Ricercata,
InMusic Edition

Zuzana Jasenková

Ensemble Ricercata, Mobilné kultúrne centrum, InMusic Talks

Študovala politológiu na Bratislavskej medzinárodnej škole liberálnych umení (BISLA) a dramaturgiu a scenáristiku na Filmovej a televíznej fakulte VŠMU. Absolvovala študijné pobyty v USA, Sankt Peterburgu a letné školy v Moskve a Nórsku. Hre na violončelo sa venovala na Cirkevnom konzervatóriu v Bratislave. Zúčastnila sa viacerých workshopov VENI ACADEMY a študentských projektov, ako napríklad Orchestr mladých v Litomyšli. Pracovala na Festivalovom oddelení FTF VŠMU a ako akademická asistentka na BISLE, dlhodobo sa venuje lektorstvu angličtiny a prekladom. V rámci doplnkového štúdia na Sokratovom inštitúte organizovala workshopy kreatívneho písania pre deti v Diagnostickom centre na Slovinskej v Bratislave. V InMusic sa venuje najmä PR, content marketingu a správe sociálnych sietí.

Katarína Uhrová

Mobilné kultúrne centrum, InMusic Edition

Vyštudovala kulturológiu na Filozofickej fakulte UK a scenáristiku na Filmovej fakulte VŠMU. Písala televízne seriály, podieľala sa na niekoľkých animovaných filmoch, spolu – organizovala študentský filmový klub 35_mm, bola redaktorkou internetových magazínov Station a Inland. So svojím scenárom Retro raj sa zúčastnila medzinárodného programu ScripTeast. Keď sa nevenuje scenáristike, pripravuje rešerše pre dokumentárne filmy. Pracuje aj ako osobná asistentka ľudí so zdravotným postihnutím a bloguje o tom na osobnaasistencia.sk.

Barbora Kandrová

Hudba dneška v SNG, Ensemble Ricercata, Mobilné kultúrne centrum

Študovala som Kulturológiu na Filozofickej fakulte Univerzity Komeneského v Bratislave. Počas štúdia som ako dobrovoľníčka pomáhala a spolupracovala na viacerých projektoch v oblasti kultúry. Moje srdce si získl súbor VENI ACAMEMY, s ktorým som sa prvý krát stretla na medzinárodnom festivale ISCM World New Music Days 2013 v Košiciach a neskôr, som ako člen produkčného tímu, absolvovala niekoľko workshopov v Košiciach a Bratislave. Medzitým som sa na istý čas vzdialila do Francúzska, ale od návratu sa opäť teším z možnosti byť súčasťou cyklu Hudba dneška v SNG, Ensemble Ricercata a Mobilného kultúrneho centra.

Katarína Hozlárová

Ensemble Ricercata, Bonum et Gaudum

Katarína Hozlárová pochádza z Nových Zámkov. Absolvovala Cirkevné konzervatórium v Bratislave v odbore spev, ďalej sa rozhodla sa ísť študovať katolícku teológiu. Je jej blízka najmä zborová a komorná tvorba. Aktuálne dokončuje bakalársky stupeň štúdia filozofie na Trnavskej univerzite, popri tom je súčasťou akademicko-komunitného života v Kolégiu Antona Neuwirtha. Venuje sa najmä práci s lokálnou komunitou vo svojom rodnom meste, kde pred piatimi rokmi založila hudobný festival Novozámocké farské hudobné leto. Zameriava sa najmä na vytváranie priestoru pre mladých, spoluprácu a sieťovanie študentov hudby a mladých profesionálov z okolia. Má rada prácu, ktorou podporuje miestne komunity v poznávaní a kultivovaní tradícií, vzťahov a umenia.

Saša Pastorková

Ensemble Ricercata – Komorné koncerty v Banskej Štiavnici

Saša Pastorková pochádza z Banskej Štiavnice. Je štatutárkou OZ Spectaculum, ktoré sa v súčastnosti transformuje do Spectaculum production, ktoré zastrešuje väčšinu z jej kultúrnych aktivít. Je členkou programovej rady projektu Almázia Banská Štiavnica Mesto kultúry 2019, v rámci ktorého je garantom pre hudobné projekty. Pôsobí ako kreatívna riaditeľka festivalov Zvuk for Štiavnica a Zvuk for Modra a ako externá hudobná redaktorka portálu Interez.sk. Zabezpečuje produkciu a booking pre hudobné vydavateľstvo Real Music House, externý booking pre Novú Cvernovku, spolupracuje v rámci programovej dramaturgie s NKP Bombura Brezno, Art Café Banská Štiavnica, mestskými festivalmi v Brezne – E&A festival, Horehronské jazzové dni a open air festivalom Slovenské Alternatívne Leto v Revištskom podzámčí. Má rada výzvy a nemá strach z nového a nepoznaného. Momentálne sa snaží zvelaďovať svoje moderátorské schopnosti počas uvádzania venisáží výtvarníkov, či rôznych kultúrno-hudobných podujatí.

Matúš Bišťan

InMusic Talks

Matúš Bišťan je architekt. Architektúra ho nielen živí, ale aj zaujíma ako kultúrny fenomén. Vyštudoval na VŠVU v Bratislave, kde v súčasnosti pôsobí ako doktorand. Má rád hudbu a okrem spolupráce s InMusic, sa podieľa na organizovaní koncertov súčasnej vážnej hudby v Galérii Ľ. Fullu v Ružomberku (Hudba u Fullu). Je ženatý, má tri deti, pochádza z Ružomberka a žije v Modre.

Kto sme

Občianske združenie InMusic sme založili v roku 2009 s víziou robiť umelecké a edukačné projekty aj mimo veľkých miest na Slovensku. Zároveň máme radi hudbu rôznych historických období, preto sa projekty týkali hudby od Bacha až po súčasných slovenských skladateľov.   Nie je úplne jednoduché vystihnúť spoločné idey, ktoré sú vlastné všetkým projektom, ktoré sme doteraz realizovali. Ale pri pozornejšom pohľade pod povrch, tvorený naším nadšením pre vážnu hudbu, a pod väzby niektorých personálnych prepojení, sa takéto idey vynárajú. Postupne sa vyvíjali, nadväzovali na seba, a pri pohľade na celok je jasné, že časom sa prepájajú a prekrývajú. V pilotných projektoch, ako boli série koncertov Stretnutia s hudbou / Stretnutia s hudbou Pentapolitana alebo Schubertiády, sme interpretovali klasicko-romantický repertoár, ale s dôrazom na to, aby bol návštevník podujatia oboznámený s historickým kontextom vzniku skladieb a s poznatkami o ich autoroch. Slovný komentár k hudbe tak umožnil bližšie prepojenie publika a účinkujúcich.   Pri niekoľkoročnom projekte festivalu Hammerklavier mali poslucháči, popri získaní poznatkov o starej hudbe a zážitku z jej interpretácie, možnosť vidieť hudobnú históriu aj v priamej fyzickej podobe. Festival priniesol do Bratislavy kópie rozmanitých dobových klávesových nástrojov. Pri nástrojoch so značkou Stein, Walter, Graf alebo Pleyel, sme mali, spoločne s návštevníkmi koncertov, možnosť posunúť sa v čase do minulosti a objaviť pre súčasnosť novú podobu starej hudby.   Idea ďalšieho projektu nenadviazala na predchádzajúce. Pri projekte ArtTokaj sa kontext našich aktivít presunul z dôrazu na čas (históriu hudby) k priestoru. Projekt vznikol vďaka unikátnosti miesta, kde sa hudobný zážitok mohol odohrávať. Dedinka Veľký Kamenec bola jedinečná vďaka pozícii na rurálnej periférii blízko hranice dvoch štátov. Nebolo ťažké podľahnúť lákaniu izolovať myslenie hudobníkov od bežných mestských kultúrnych a civilizačných vplyvov. Genius loci tokajského regiónu sa výrazne podpísal na inšpiratívnom výsledku interpretačných kurzov, seminárov a na špecifickosti prednášok zameraných hlavne na hudobnú pedagogiku.   Projekt John Cage a hu(d)by pozostával z jediného koncertu, ale s originálnou ideou, ktorá prepojila scénickú akciu, výtvarnú inštaláciu a hovorené slovo s hudbou Johna Cagea. Prepojnie rôznych druhov umenia v nečakaných súvislostiach, ktoré v tomto prípade hľadali súvis medzi prírodou a hudbou, zanechalo významnú stopu v ďalších projektoch, ktoré nasledovali.   Ensemble Ricercata, Cluster Ensemble, Hudba dneška v SNG, Mobilné kultúrne centrum – všetky tieto projekty v sebe nesú idey a dôrazy, ktoré sú spomenuté vyššie. V niektorých projektoch sa dostávajú do popredia edukačné princípy, netypický vzťah publika a interpretov, v iných projektoch prepájanie umeleckých druhov alebo spojenie lokálneho kultúrneho regiónu s globálnym kontextom súčasnej hudby.   V rozličných projektoch sa prelínala aktivita veľmi rôznych ľudí, farebná mozaika mien umelcov a pedagógov, ktorí projekty inšpirovali, alebo sa do nich zapojili. Od úvodu – Milica Kailingová, Andrej Šuba, Paul McNulty, Enikö Ginzery, Lajos Lences, Zsuzsa Pasztor, Fero Király…, a potom mnoho ďalších spoluautorov a interpretov, ktorých mená už nájdete uvedené na projektových podstránkach.   Jeden princíp je však charakteristický pre všetku našu činnosť. Ide nám v prvom rade o živý a intenzívny zážitok hudby. Snažíme sa o spoločné vytváranie a prežívanie zvuku v konkrétnom (fyzikálnom) čase a v konkrétnom priestore, s napätým očakávaním zmysluplných posunov zvukových štruktúr hudobného významu v abstraktnom čase a priestore vedomia. A to ako na strane publika, tak aj interpretov.   Ak vás zaujíma naša minulosť, prelistuje si sekciu Archívne projekty, ak chcete spoznať náš tím, pozrite si sekciu O nás. Živé a najaktuálnejšie aktivity nájdete v podsekciách webu „Práve realizujeme“ a „Spolupráca“.

Hlavní partneri

Logotype Fond na podporu umenia
Logotype SNG
Logotype SOZA
Logotype Hudobný fond
Logotype Bratislavský samosprávny kraj
Logotype Mesto Bratislava
Logotype BKIS
Logotype Rádio Devín

Zobraziť všetkých partnerov

O nás

Občianske združenie InMusic sme založili v roku 2009 s víziou robiť umelecké a edukačné projekty aj mimo veľkých miest na Slovensku. Zároveň máme radi hudbu rôznych historických období, preto sa projekty týkali hudby od Bacha až po súčasných slovenských skladateľov. Ak vás zaujíma naša minulosť, prelistuje si sekciu Ukončené projekty, ak chcete spoznať náš tím, pozrite si sekciu O nás.

Ivan Šiller

InMusic, o. z.

Lehockého 2, 811 05 Bratislava
katarina.inmusic@gmail.com
Facebook

Linky

  • Veni Academy
  • Cluster Ensemble
  • New Music for Kids and Teens
  • ISCM Slovakia
O násPráve realizujemeArchívne projektySpoluprácaKontakt
© 2020 InMusic