Na prvom ročníku Piano Days sa predstavia klaviristky a klaviristi z viacerých generácií. Uvedú sedem jedinečných klavírnych recitálov.
Júlia Novosedlíková
V roku 2016 absolvovala Konzervatórium v Bratislave pod vedením Mgr. art. P. Čermana s titulom „Najlepší Absolvent roka“ . Od roku 2016 študuje na VŠMU, kde absolvovala bakalársky stupeň pod vedením prof. M. Lapšanského a aktuálne je poslucháčkou 2. ročníka magisterského štúdia pod vedením J. Čižmaroviča, ArtD. Stala sa víťazkou projektu Norsk Musikk, vďaka ktorému získala štipendijný pobyt v Nórsku. Vyhrala 1. miesto a Absolútne víťazstvo na medzinárodnej klavírnej súťaži v Brne, bola finalistkou medzinárodnej klavírnej súťaže do 22 rokov v Enschede, získala 3. miesto na medzinárodnej súťaži v Ríme. Ako sólistka vystúpila so Slovenskou filharmóniou, orchestrom Capella Istropolitana a Slovenským komorným orchestrom. Interpretuje komornú hudbu v rôznych zoskupeniach, spolupracuje s ansámblami zameranými na súčasnú slovenskú hudbu, venuje sa štvorručnej hre s Kristínou Smetanovou v duu Devanas.
Martina Janegová
Vyštudovala hru na klavíri na Konzervatóriu v Bratislave u Mgr. art. P. Pažického, ArtD. a súčasne učiteľstvo hudobného umenia s klavírnou špecializáciou u prof. S. Zamborského, ArtD. na Pedagogickej fakulte UK v Bratislave. Po vysokoškolskom štúdiu sa začala orientovať na súčasnú hudbu s dôrazom na minimal music, vo svojich experimentálnych projektoch využíva rozšírené klavírne techniky, elektroniku či hru aj na violončele a objektoch. Hrávala v orchestri Komornej Opery Bratislava (2015), VENI Academy či Elementum ensemble, pôsobí aj v improvizačnom klavírnom duu Hy(pia)nosis s Julom Fujakom. Absolvovala postgraduálne štúdium učiteľstva hudby a tanca na Orffovom Inštitúte v Salzburgu. Tvorí hudbu do školských divadelných predstavení. Sústredí sa hlavne na svoje pedagogické aktivity – momentálne pôsobí ako pedagogička klavírnej hry a korepetítorka na ZUŠ J. Rosinského v Nitre, kde vedie aj ansámbel experimentálnej hudby. Venuje sa aj workshopom rôzneho hudobného charakteru pod súhrnným názvom Zvukotinky.
Fero Király
Absolvoval Hudobnú fakultu VŠMU v Bratislave, kde vyštudoval hru na klavír. Je autor, interpret a pedagóg. Zaoberá sa umeleckými projektmi s presahom do performance, soundartu, inštaláciami, interpretáciam súčasnej hudby, hudobnými reinterpretáciami výtvarných diel, ako aj edukačnými projektmi v oblasti hudby, hudobnej kompozície a soundartu. Medzi jeho najznámejšie projekty patrí Cluster ensemble (spolu s I. Šillerom a Z. Biščákovou), kde sa autorsky podieľal na tvorbe množstva predstavení. Za album Cluster ensemble plays Philip Glass získal Cluster niekoľko ocenení a výrazné recenzie na Guardiane a Pitchforku. Je autorom audiovizuálneho hudobného nástroja Zvukodrom určeného deťom a učiteľom hudby/hudobnej výchovy, ako aj zbierky Botanická záhrada, ktorá obsahuje grafické pertitúry, skladby a hudobno-zvukové hry pre deti. Vyučuje na Akadémii umení v Banskej Bystrici kurz s názvom Čísliconástroje, ktorý sa zaoberá kreatívnym programovaním v SuperCollideri.
Zuzana Biščáková
Ukončila postgraduálne štúdium na Schola Cantorum v Paríži (E. Indjic) a magisterské a doktorandské štúdium na VŠMU v Bratislave (D. Varínska). Vystúpila s Košickou filharmóniou, Orchestrom slovenského rozhlasu, s Janáčkovou filharmóniou a Ostravskou bandou. Participovala na slovenskej premiére skladby 6 pianos od S. Reicha, nahrávke diela Music in Changing parts Ph. Glassa a na mnohých ďalších projektoch so zoskupením Cluster ensemble, ktorého je členkou. V roku 2018 participovala na nahrávke kompletného klavírneho diela E.Suchoňa, na portrétovom CD skladateľky I. Szeghy s triom Sen Tegmento ( M.Adámek – klarinet a N. Higano – soprán ). Účinkuje na domácich a zahraničných festivaloch (Krakov – Duettissimo, Europaisches Haus Berlin, Japonsko, New York tour 2017, Gaida festival Vilnius, Melos – Étos Bratislava, Ars Nova Cassoviae, Konvergencie, Orfeus, Space, Pohoda festival, Ostravské dny, Festival of modern art Odessa, BHS a i.). Pôsobí na Konzervatóriu v Bratislave a nahráva pre Slovenský rozhlas.
Tomáš Boroš
Po skončení štúdia na Pedagogickej fakulte UKF v Nitre (hudobná výchova – slovenský jazyk a literatúra) pokračoval v štúdiu skladby a hry na klavíri na VŠMU (Bokes – skladba, Paulechová-Niederdorfer – klavír). Od roku 1995 pôsobí v Slovenskom rozhlase ako hudobný redaktor. V rokoch 2012 – 2015 bol vedúcim Katedry hudobnej výchovy Pedagogickej fakulty UK. Jeho hudobné diela sú súčasťou profilových CD albumov slovenských interpretov – VENI ENSEMBLE, Elena Letňanová, Milan Paľa, Eva Šušková, Ivan Šiller). Je autorom monografie Hudobná edukácia – teória a prax a hudobno-edukačných publikácií: Skladačky – modely na elementárnu improvizáciu a kompozíciu, Situácie – zbierka skladieb pre klavír (noty i CD), Tarantulky– zbierka skladieb pre štvorručný klavír, Hudba ako čin, pripravuje vydanie sériu metodík Months, Numbers, Letters, Atmosphere a monografie Hudobná tvorba.
Zuzana Zamborská
Absolvovala viaceré koncertné vystúpenia v zahraničí (Bulharsko, Poľsko, Srbsko, Nemecko, Rakúsko, Japonsko, Česká republika). Bohatú koncertnú činnosť vyvíjala i na Slovensku, a to aj v spolupráci so svojím otcom Stanislavom Zamborským s využitím repertoáru štvorručnej literatúry. Komorne spolupracovala s Adrianou Kučerovou (spev), Janou Pastorkovou (spev), Vladimírom Ondrejčákom (gitara) a Anou Vyparinovou Krsmanović (akordeón). Predstavila sa aj v spolupráci s Moyzesovým kvartetom. Ako sólistka účinkovala s orchestrom Capella Istropolitana, s orchestrom VŠMU, so Slovenskou filharmóniou a so Štátnou filharmóniou Košice. V roku 2016 nahrala svoje profilové CD s dielami F. Chopina, C. Debussyho, K. Slavického, E. Suchoňa a Ľ. Čekovskej. V roku 2020 zrealizovala v spolupráci so svojím otcom CD so štvorručnými i sólovými dielami F. Schuberta.
Kristína Smetanová
V rokoch 2008 – 2014 študovala klavír v triede Mgr. art. P. Čermana a kompozíciu u MgA. S. Hochela. Absolventskou prácou z kompozície bola Symfónia začarovaných bytostí. V roku 2019 bola prijatá na doktorantské štúdium na VŠMU, kde študuje pod vedením prof. I. Černeckej. Získala 1. miesto na medzinárodnej súťaži v Taliansku Citta di Barletta, cenu Grand Prix (absolútny víťaz) na medzinárodnej súťaži vo Viedni The 21st. Century Art a 1. miesto na Yamaha Scholarship Award. Ako sólistka sa predstavila v Slovenskej filharmónii s dielom J. S. Bacha Koncert pre klavír a orchester č. 1 d mol BWV 1052, ktorý hrala aj s orchestrom Capella Istropolitana, a neskôr s orchestrom VŠMU so skladbou Jána Cikkera – Concertino pre klavír a orchester, ktoré si zahrala aj so Štátnou filharmóniou Košice. V komornej hudbe sa realizuje najmä v klavírnom zoskupení Devanas Duo, ktoré tvorí s Júliou Novosedlíkovou.